Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op motor.startpagina.nl

motoren voor vrouwen?

Isa
01 Okt, 2007 17:33

Hallo!

Een vraagje gewoon uit nieuwsgierigheid, en omdat ik binnenkort met motorrijlessen begin:

Wat zouden jullie hier aanraden als goede motoren voor (niet al te grote) vrouwen?

Voorlopig eerst maar eens de rijlessen (zijn al duur zat) maar daarna moet er toch eens een stoere motor komen he? ;) Ben benieuwd naar jullie meningen!

Bewerkt 23 Sep, 2009 22:13
ducable
01 Okt, 2007 18:47

Maar 1 advies gewoon proberen.Kijken welke motoren je aanspreken en dan proefrijden.Succes!!

Jenny
02 Okt, 2007 11:58

Idd gewoon naar een motorzaak gaan en passen.. Geen idee ook wat je stoer vindt. Een shopper past denk ik altijd wel.. Kwa racers ligt het idd aan je lengte.

Succes met lessen!

Fazerin
02 Okt, 2007 19:37

Met de motoren wordt er geen rekening met (kleine) vrouwen gehouden.

Ik heb wat zaken/beurzen afgelopen en iedereen geeft verschillende adviezen.

Het beste is wat wil je er mee, woonwerkverkeer en/of toeren enz. Misschien kan je beter eerst een weekend huren om goed oordeel te kunnen vormen.

Ik heb zelf een sporttoer voor toeren/reizen. Ik ben zelf 1.60 m en heb diverse aanpassingen gedaan aan mijn Fazer 600.

Geesje Boonstra
04 Okt, 2007 10:13

Hoihoi, ik ben 1,65m en ben in bezit van een Honda CBF500A en die bevalt me goed. Gewoon wat motoren uitproberen met platte schoenen wat motorlaarsen zijn in het algemeen lager dan de meeste schoenen en een paar centimeter meer of minder kan heel belangrijk zijn. Succes met je zoektocht.

Jenny
04 Okt, 2007 14:00

Ken zelfs een meisje van van rond de 1.60 die op een nieuwe SV rijdt…maar die is wel verlaagd etc.

Suzuracer
04 Okt, 2007 19:55

Mijn vrouw ( 1,64 ) rijd op een Suzuki GS500 Challenge ,die is ook verlaagd ze rijd er mee als een speer ,voetjes veilig aan de grond.

Vergis je niet veel motoren kunnen verlaagd worden!

suc6 ,

Gr, Suzuracer en Suduki

Fazerin
05 Okt, 2007 21:34

Mijn motorlaarzen moest ik opnieuw laten zolen, dus meteen 1 cm extra zool eronder. Ik kan nu vlak met mijn laarzen op de grond met knieen licht gebogen.

Isa
07 Okt, 2007 20:20

Fijne tips, ik denk inderdaad gewoon es binnenstappen en gaan testrijden ergens.

Ben zelf ook 164 en ik heb al gemerkt dat ik niet overal mijn voeten aan de grond krijg, (of met veel moeite) dus verlagen zal misschien wel moeten idd. :)

Isa
07 Okt, 2007 20:22

Het is niet bedoeld voor dagelijks gebruik, maar idd meer voor toeren. Een echte racer is denk ik niets voor mij, maar ietwat sportief mag ie wel zijn.

Wat moest je allemaal aanpassen voor jouw lengte? Kan dat met alle motoren?